Do kolejnego biegu pozostało:

  WARTA CHALLENGE

       Marathon&Half

      09.12.2017

 

www.wartachallenge.com

Aktualności:

ZIELONKA CHALLENGE
Podejmij wyzwanie natury i pobiegnij przez puszczę!
Biegowe Wydarzenie Roku!
zagłosujcie na nas
Relacja z niedzielnego biegu
Grand Prix Łopuchówko Biegam Bo Lubię LASY #1 na Łysym Młynie
Grand Prix Łopuchówko BiegamBoLubię LASY,
czyli cykl 4 leśnych biegów na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko.
BiegamBoLubięLASY
- akcja organizowana we współpracy z SPORT CHALLENGE Fundacją Wspierania Aktywności Fizycznej oraz Clubem bbL
Program imprezy
„BiegamBoLubię LASY” Zimą
Plakat wydarzenia
Zapraszamy na biegi i marsze nordic walking o czterech porach roku.

Polub nas na Facebooku:

 

 

Drogi i dukty leśne są swoistą zieloną bieżnią. Przyjemnie biega się tam, gdzie unosi się zapach drzew, słychać szum liści i śpiew ptaków. Gdzie wiatr nie wieje nam w twarz, tylko delikatnie orzeźwia, a słońce, zamiast świecić w oczy, delikatnie sączy się przez rozproszone liście. Bieganie po lesie jest nie tylko przyjemne, ale też zdrowe. – Powietrze w lesie jest czyste, a naturalne olejki eteryczne wydzielane przez drzewa mają działanie lecznicze. W dodatku żywa zieleń i panująca w lesie cisza działają na człowieka uspokajająco. Wpływ na nasze zdrowie ma też to, po czym biegamy. Pod tym względem leśne ścieżki mają zdecydowaną przewagę nad asfaltem i płytami chodnikowymi. Są miękkie i amortyzują wstrząsy podczas stawiania kroków. Ma to zbawienny wpływ przede wszystkim na nasze kolana i kręgosłup.
Do biegu
W polskich lasach miejsc, w których można biegać są tysiące. Najlepiej nadają się do tego ścieżki dydaktyczne i szlaki turystyczne. Samych ścieżek dydaktycznych, czyli szklaków poprowadzonych wzdłuż najciekawszych obiektów przyrodniczych czy miejsc historycznych, oznakowanych tablicami informacyjnymi, jest w lasach blisko 500. Oprócz tego leśnicy wyznaczyli ponad 22 tys. km pieszych szlaków. To dystans odpowiadający ponad 520 maratonom. W lasach powstały już pierwsze trasy przeznaczone specjalnie dla biegaczy. Tras do biegania jest w lasach tyle, że z większości miejsc w Polsce dojedziemy do nich samochodem w pół godziny. Zwykle w pobliżu znajdziemy leśny parking oraz miejsca biwakowe lub wiaty turystyczne, gdzie można odpocząć. Najbliższą ścieżkę czy szlak najłatwiej znajdziemy w Leśnym Przewodniku Turystycznym Czaswlas.pl . Wszelkich informacji udzielą także pracownicy nadleśnictw, do których telefony możemy znaleźć na stronach internetowych regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych.
Inną formą promocji biegania po lasach jest udział leśników w organizowaniu zawodów. Takich imprez jest w kraju kilkadziesiąt: od lokalnych biegów na krótkich, kilkukilometrowych dystansach do maratonów, ściągających nawet zawodników z zagranicy.
Gotowi
Podczas pierwszych treningów powinniśmy pamiętać, że to jeszcze nie wyścig. Szybki, ale krótki bieg nic nam nie da. Prędzej nabawimy się kontuzji i zniechęcimy do biegania, niż poprawimy kondycję czy zrzucimy wagę (organizm zaczyna spalać tłuszcz najwcześniej po 30 minutach biegu). Lepiej zacząć od kilkuminutowego marszu, przejść do marszobiegu, a dopiero później do – wciąż bardzo wolnego – biegu. Po kilku takich treningach większość z nas będzie w stanie biegać przez około pół godziny bez zatrzymywania się. Parę tygodni później można spróbować swoich sił w pierwszych zawodach. Nie bójmy się porażki. Najlepsi biegacze dobiegają wprawdzie do mety biegu na 5 km w około 15 minut, jednak limit na ukończenie takich zawodów to zwykle 60 minut. W godzinę te 5 km można pokonać spacerem.
Start
Start w zawodach świetnie motywuje do dalszego biegania: osiągania coraz lepszych czasów i przemierzania coraz dłuższych dystansów. Jak to robić – powiedzą nam nasi przyjaciele, biegający znajomi oraz poradniki, które bez problemu znajdziemy w Internecie czy księgarniach. Warto do nich zajrzeć, by nasze bieganie stało się stylem życia a nie tylko chwilową modą. Godzinny bieg pozwala spalić tysiąc kalorii. Dla porównania, jeżdżąc tak samo długo na rowerze spalimy 300-600 kalorii, pływając - 400 kalorii, a uprawiając aerobic – około 550 kalorii. Biegać możemy o każdej porze roku. Nestor biegaczy Henryk Braun, powtarzał „kto biega całe życie, ten się czuje znakomicie". 8 milionów Polaków już mu uwierzyło.